Breaking News
Loading...

Recent Post

Selasa, 31 Januari 2012
Teh mampu kurang tekanan darah tinggi

Teh mampu kurang tekanan darah tinggi


Berita baik kepada penggemar teh, bahawa kajian dari Universiti Australia Barat dan Unilever mendapati dengan mengamalkan pengambilan tiga cawan teh sehari mampu mengurangkan tekanan darah tinggi.

Bagaimanapun, berdasarkan penemuan itu, ketua penyelidik, Profesor Jonathan Hodgson masih tidak dapat memastikan keberkesanannya jika individu memilih untuk meminum teh hitam atau menambah susu dalam minuman tersebut.

Teh merupakan minuman kedua pilihan masyarakat dunia selepas air kosong kerana ia kaya dengan zat kimia polifenol, antioksida yang mampu menghentikan pertumbuhan sel kanser.

Kajian dari Universiti Harvard mendapati minuman itu juga mampu meningkatkan sistem imun seseorang .

“Pada masa yang sama, kita juga perlu mengurangkan pengambilan garam dan memakan lebih banyak buah dan sayur-sayuran bagi mengekalkan kesihatan fizikal di samping berkesan untuk menurunkan tekanan darah,” jelas Hodgson.

http://www.sinarharian.com.my/global/teh-mampu-kurang-tekanan-darah-tinggi-1.20723


janganlah pulak harga teh akan naik selepas ni....

selamat menyambut hari wilayah, selamat bercuti

jom ngeteh hehe
Senin, 30 Januari 2012
Orang kuat

Orang kuat

Satu acara untuk mencari orang yang paling kuat dan berdaya tahan telah diadakan di Perton, England kelmarin.

pertandingan yang bermula sejak tahun 1986 itu memerlukan peserta berlari menempuh pelbagai halangan antaranya meredah api, berenang dalam lumpur, mendaki, berlari sambil memikul batang kayu, meniarap di bawah kawat berduri.

disebabkan acara ini berisiko tinggi pihak penganjur mensyaratkan setiap peserta menandatangani perjanjian bahawa mereka tidak bertanggungjawab jika berlaku kematian kepada peserta...

mati kataklah jawabnya huhuhu



burung panggang hihi


tak cukup kuat lagi...terpaksa diselamatkan haha


tertelan air lumpurlah tu


lautan lumpur aku renangi


awek ni dah cukup kuat kot..berani ambil bahagian


kalau peserta perempuan mungkin boleh tersangkut nih hehe


yang berbadan besar sah tak muat nak masuk dalam tayar tu


selamba je brader ni


ala ringan je


ooppss
Minggu, 29 Januari 2012
Yuna oh Yuna

Yuna oh Yuna



ceria-ceria pagi hahaha..hari yang bahagia, gembira, senyum memanjang hehe. kenapa? sebabnya hari ni tak kedengaran glory..glory haha.

geng setan merah tak berkata apa, diam membisu hehe. kalau tak dari pagi sampai petang asek dok cerita pasal team dia je lah. bila dah kalah senyap jela kan huahaha.

ok dah, tak nak cerita pasal bola tapi pasal AJL malam tadi

aku tak tengok pon hanya bila Yuna muncul baru aku layan kejap sebab aku minat Yuna hihi

tak apalah Yuna, tak ada rezeki. kami tetap dibelakang anda.


baru lepas joging ke apa nih..tak minatlah kau huhu


gambar kredit: http://www.budiey.com/
Sabtu, 28 Januari 2012
Jumat, 27 Januari 2012
Mari kita melawat Netherlands

Mari kita melawat Netherlands

hujung-hujung minggu ni kalau tak kerja atau tak ada benda nak buat apa kata ikut aku melancong. hari ini kita melawat negara Netherlands atau lebih tepat lagi sebuah kampung di negara itu yang di kenali sebagai Giethoom. ia terletak kira-kira 5km dari southwest of Steenwijck

apa yang uniknya, kampung ini tidak mempunyai jalan raya. ia menghubungi antara satu sama lain dengan sungai. bila dah tak ada jalan raya sudah tentu kereta, moto, lori pon tak ada juga ye tak. udara bersih tanpa asap.

kampung ini mula femes apabila sebuah filem "fanfare" membuat penggambaran di sini pada tahun 1958 dulu. jadi tak hairanlah ia dikunjungi oleh ribuan pelancong dari seluruh dunia.

ok moh kita jalan-jalan menikmati panorama cantik kampung itu













rasa macam nak pindah duduk sini je. best. tenang, cantik
Adele best

Adele best

kenal Adele tak? aku baru je berkenal-kenalan dengan dia.

dulu aku tak layan sangat Adele rasa cam tak best je tapi bila dengar balik lagu dia berulang kali aku rasa semacam...woww superb...

best...suara dia memang best

bertambah sorang lagi penyanyi wanita yang aku minat


banyak-banyak lagu dia, lagu yang ni tiap-tiap hari aku layan

"Rolling in the deep"

best sangat..

moh kita layan sama-sama

Kamis, 26 Januari 2012
Impian yang belum menjadi kenyataan

Impian yang belum menjadi kenyataan

(Anfield)

satu hari nanti aku akan berada di sini untuk menyaksikan
The Reds beraksi. semoga menjadi kenyataan. insyaAllah


esok 28 jan 2012
Reds akan berentap dengan musuh paling ketat, Manchester Utd
dalam FA cup.

semoga mulut si setan merah dapat ditutup seterusnya akan dapat
beraksi di Wembley.

~YNWA~

p/s: kalau kalah esok, minggu depan bernanah telinga kena kutuk huhuhu
Rabu, 25 Januari 2012
Miss Cutey Yellowish

Miss Cutey Yellowish


comelkan awek korea ni. namanya Ji Hyun Ji, 20, atau gelarannya Miss Cutey Yellowish. dia mendapat gelaran sedemikian kerana tidak gosok gigi selama 10 tahun...pehhh lamanya. aku tak gosok sehari pon dah lain macam dah huhuhu.

"Saya tidak tahu mengapa orang harus gosok gigi, kerana tak ada orang lain yang akan melihat ke dalam mulut anda,bagi saya, tumpukan sisa makanan itu akan menjadi perlindungan bagi gigi saya" kata Ji

menurut Ji, kali terakhir dia menggosok gigi ketika berusia 10 tahun ketika ibunya menggosok giginya.

Kebiasaan hari-harinya dia hanya mencungkil gigi depannya jika ada makanan melekat.


siapa yang sanggup jadi suaminya ek? aku tak nak hahaha

Selasa, 24 Januari 2012
no image

24 Peringatan Untuk Wanita

1. Urusan pertama yang ditanyakan pada hari akhirat nanti ialah mengenai solat dan mengenai urusan suaminya (apakah ia menjalankan kewajipannya atau tidak).

2. Apabila wanita itu lari dari rumah suaminya maka tidak diterima solatnya sehingga kembali ia dan menghulurkan tangannya kepada suaminya (meminta ampun).

3. Mana-mana perempuan yang memakai bau-bauan kemudian ia keluar melintasi kaum lelaki ajnabi agar mereka tercium bau harumnya maka dia adalah perempuan zina dan tiap-tiap mata yang memandang itu adalah zina.

4. Sebaik-baik wanita ialah tinggal di rumah, tidak keluar kecuali atas urusan yang mustahak. Wanita yang keluar rumah akan dipesonakan oleh iblis.

Sabda Nabi s.a.w., “Perempuan itu aurat, maka apabila ia keluar mendongak syaitan memandang akan dia.”

5. Haram bagi wanita melihat lelaki sebagaimana lelaki haram melihat wanita yang halal nikah (kecuali dalam urusan menuntut ilmu dan berjual beli).

6. Diriwayatkan bahawa pada suatu hari ketika Rasulullah s.a.w. bersama isteri-isterinya (Ummu Salamah r.ha. dan Maimunah r.ha.), datang seorang sahabat yang buta matanya (Ibnu Maktum)

Rasulullah s.a.w. menyuruh isteri-isterinya masuk ke dalam. Bertanya Ummu Salamah, “Bukankah orang itu tidak dapat melihat kami, Ya Rasulullah ?” Rasulullah s.a.w. menjawab, “Bukankah kamu dapat melihatnya.”

7. Perempuan yang melabuhkan pakaian dalam keadaan berhias (bukan untuk suami dan mahramnya) adalah seumpama gelap-gelita pada hari Qiamat tiada Nur baginya.

8. Mana-mana wanita yang bermasam muka menyebabkan tersinggung suaminya, maka wanita itu dimurkai Allah sehingga ia bermanis muka dan tersenyum mesra pada suaminya.

9. Tidak boleh seorang isteri mengerjakan puasa sunat kalau suaminya ada di rumah serta tidak mengizinkan dia berpuasa.

10. Hendaklah isteri berpuas hati (redha) dengan suaminya yang telah dijodohkan oleh Allah, sama ada miskin atau kaya.

11. Perempuan tidak berhak keluar dari rumahnya melainkan jika terpaksa(kerana sesuatu urusan yang mustahak) dan ia juga tidak berhak melalui jalan lalu lalang melainkan di tepi-tepinya.

12. Apabila memanggil lelaki akan isterinya ke tempat tidur tetapi ditolaknya hingga marahlah suaminya, akan tidurlah wanita itu dalam laknat oleh malaikat ke pagi.

13. Wanita-wanita yang menggunakan lidahnya untuk menyakiti hati suaminya, ia akan mendapat laknat dan kemurkaan Allah, laknat malaikat juga laknat manusia sekalian.

14. Tidak harus seseorang manusia sujud kepada manusia dan jika diharuskan, maka akan aku perintahkan semua kaum wanita sujud pada suaminya kerana membesarkan dan memuliakan hak-hak suami mereka.

15. Wanita yang menyakiti hati suaminya dengan lidahnya pada hari Qiamat nanti Allah jadikan lidahnya sepanjang 70 hasta kemudian diikat ke belakang lehernya.

16. “Aku lihat api neraka, tidak pernah aku lihat seperti hari ini, kerana ada pemandangan yang dahsyat di dalamnya. Telah aku saksikan kebanyakan ahli neraka ialah wanita.” Rasulullah s.a.w. ditanyai, “Mengapa demikian Ya Rasulullah?” Jawab Rasulullah s.a.w. “Wanita mengkufurkan suaminya dan mengkufurkan ehsannya. Jika engkau berbuat baik kepadanya seberapa banyak pun dia masih belum rasa berpuas hati dan cukup.”

17. “Kebanyakan ahli neraka adalah terdiri dari kaum wanita.” Maka menangislah mereka dan bertanya salah seorang daripada mereka, “Mengapa terjadi demikian, adakah kerana mereka berzina atau membunuh anak atau kafir?” Jawab Nabi s.a.w. “Tidak, mereka ini ialah mereka yang tidak bersyukur akan nikmat suaminya, sesungguhnya tiap-tiap seorang kamu adalah dalam nikmat suaminya.”

18. Keadaan wanita 10 kali ganda seorang lelaki di dalam neraka dan 2 kali ganda seorang lelaki di dalam syurga.

19. “Kebanyakan wanita itu adalah isi neraka dan kayu api.” Hazrat Aishah bertanya, “Mengapa wahai Rasulullah s.a.w.?” Jawab Rasulullah s.a.w.:

Kerana kebanyakan perempuan itu tidak sabar dalam menghadapi kesusahan, kesakitan dan cubaan seperti kesakitan melahirkan anak, mendidik anak-anak dan melayani suami serta melakukan kerja-kerja rumah.
Tiada memuji (bersyukur) di atas kemurahan Allah yang didatangkan melalui suaminya (Jarang terdapat orang perempuan yang mahu mengucapkan terima kasih di atas pemberian suaminya.)
Sering mengkufurkan (ingkar) terhadap nikmat Allah. (Contohnya: Apabila berlaku sesuatu pertengkaran ada isteri yang berkata sudah 10 tahun kahwin dengan awak tidak ada apa-apa pun.)
Gemar bercakap perkara yang sia-sia yang berdosa. (Contohnya: Bercakap mengena perabot perabot rumah yang tidak perlu dan mengumpat.)
Kurang akal dan kurang ilmu pengetahuannya dalam agama iaitu mereka sering tertipu atau terpengaruh dengan pujuk rayu lelaki,rakan-rakan, alam sekeliling dan suasana serta kemewahan lahiriah.

20. Dari Ali bin Abi Talib r.a.: Aku dengar Rasulullah s.a.w. bersabda, “Tiga golongan dari umatku akan mengisi neraka jahanam selama 7 kali umur dunia. Mereka itu adalah:”

Orang yang gemuk tapi kurus
Orang yang berpakaian tetapi telanjang
Orang yang alim tapi jahil

Adapun yang gemuk tapi kurus itu ialah wanita yang sihat tubuh badannya tetapi kurang ibadat.
Orang yang berpakaian tetapi telanjang ialah wanita yang cukup pakaiannya tetapi tidak taat agama.
Orang yang alim tapi jahil ialah ulama yang menghalalkan yang haram kerana kepentingan peribadi.

21. Asma’ binti Karizah Fazari r.ha. diriwayatkan telah berkata kepada puterinya pada hari perkahwinan anaknya itu, “Wahai anakku, kini engkau akan keluar dari sarang di mana engkau dibesarkan. Engkau akan berpindah ke sebuah rumah dan hamparan yang belum engkau kenali. Itulah suami mu. Jadilah engkau tanah bagi suami mu (taat perintahnya) dan ia akan menjadi langit bagi mu (tempat bernaung).

Jadilah engkau sebagai lantai supaya ia dapat menjadi tiangnya. Jangan engkau bebani dia dengan berbagai kesukaran kerana itu akan memungkinkan ia meninggalkan mu. Kalau ia mendekatimu, dekatilah ia dan jika ia menjauhi mu maka jauhilah ia dengan baik. Peliharalah benar-benar suami mu itu akan hidungnya, pendengarannya, matanya dan lain-lain. Janganlah pula ia mendengar melainkan yang enak dan janganlah ia melihat melainkan yang indah sahaja pada dirimu.

22. Pesanan Luqman kepada anaknya, “Sepanjang hidupku, aku hanya memilih 8 kalimah dari pusaka

para Nabi yang lalu iaitu:”

Apabila engkau sedang solat kepada Allah SWT maka jagalah baik-baik fikiran mu.
Apabila engkau berada di rumah orang lain, maka jagalah pandangan mu.
Apabila engkau berada di tengah-tengah majlis maka jagalah lidah mu.
Apabila engkau hadir dalam jamuan makan maka jagalah perangai mu.
Ingat kepada Allah SWT
Lupakan budi baik mu pada orang lain.
Lupakan semua kesalahan orang lain terhadap mu.
Ingat kepada mati.

23. Perkara-perkara yang menjadikan wanita itu derhaka kepada suaminya seperti tersebut di dalam kitab Muhimmah:

Menghalang suami dari bersuka-suka dengan dirinya sama ada untuk jimak atau menyentuh mana-mana bahagian tubuhnya.
Keluar rumah tanpa izin suami sama ada ketika suami ada di rumah atau pun tidak.
Keluar rumah kerana belajar ilmu yang bukan ilmu Fardhu Ain.
Dibolehkan keluar untuk belajar ilmu Fardhu Ain jika suaminya tidak mampu mengajar.
Enggan berpindah (berhijrah) bersama suaminya.
Mengunci pintu, tidak membenarkan suami masuk ke rumah ketika suami ingin masuk.
Memasam muka ketika berhadapan dengan suami.
Minta talak.
Berpaling atau membelakangi suami ketika bercakap.
Menyakiti hati suami sama ada dengan perkataan atau perbuatan.
Meninggalkan tempat tidur tanpa izin.
Membenarkan orang lain masuk ke dalam rumah sedangkan ia tidak disukai oleh suaminya.

24. Wajib bagi wanita:

Mengekalkan malu pada suaminya.
Merendahkan (menundukkan) mata ketika berpandangan.
Mengikut kata-kata dan suruhannya.
Dengar dan diam ketika suami berkata-kata.
Berdiri menyambut kedatangannya.
Berdiri menghantar pemergiannya.
Hadir bersamanya ketika masuk tidur.
Memakai bau-bauan yang harum untuk suaminya.
Membersihkan dan menghilangkan bau mulut untuk suaminya.
Berhias ketika hadirnya dan tinggalkan hiasan ketika tiadanya.
Tiada khianat ketika tiada suaminya.
Memuliakan keluarga suaminya.
Memandang pemberian suaminya yang kecil sebagai besar dan berharga.
Ketahuilah, syurga dan neraka bagi seorang wanita itu bergantung pada redha atau tidaknya suami




http://www.ar-rifke.com/2012/01/sebarkan-24-peringatan-untuk-wanita.html
Rabu, 04 Januari 2012
Copyright © 2013 Travel and vacation All Right Reserved