Breaking News
Loading...

Recent Post

Jumat, 14 Maret 2014
Adventure To Sikkim

Adventure To Sikkim

image by wikipedia


Sikkim is one of the forty three landlocked countries in the world, which means that the country has no coastline and no access to sea or ocean.  However, this beautiful country nestled and tucked away in the Himalayas in India’s North East Corner, is without question one of the very special parts of India.  It has stunning green unspoilt mountains full of orchids, butterflies, monasteries, and home to some of the gentlest people.

The gentle beauty of this country should not be underestimated, as it will give tourists and travelers an unforgettable lifetime experience with enchanting places to visit, unique explorations to do, and thrilling adventure tours.  Adventure tour to Sikkim can be arranged for you by an online travel agency of your preference; websites can also help you learn more about the place you want to visit in Sikkim as Sikkim is divided into four districts: East Sikkim, West Sikkim, North Sikkim, and South Sikkim. 

Adventure To Sikkim
image by sikkimtourism.gov.in

If you’re planning your next vacation, why not try an adventure tour to Sikkim. One of the best parts of East Sikkim that you can visit is its headquarters, Gangtok. Gangtok is a city that you could only imagine in story books. On the streets of this city you’ll find amidst brightly painted pagoda roofs and smiling people, are silver, silk, spice, jewelry and other goods that collectors of imported goods would delight on.  Prayer flags whip in the breeze in mystery-laden mists, with mumbling sounds of invocations to God by Lamas. In the distance will show snow, the hill of Lukshyma directly overlooks the city.  The “Mother of Pearl” is a refuge of the magic mountain, Khang-Chen-Dzod-Nga.

An adventure tour to Sikkim will leave you stunned after you have visited the sightseeing and excursion places like:

Do-Drul Chorten (Stupa)

Built by the late Trulsi Rimpoche in 1945-46, this is one of the most significant and biggest stupas found in Sikkim which is encircled by 108 prayer wheels.

Deer park

This park is rests on top of a hillside that plunges almost vertically deep into the valley and offers a good view of the hills surrounding Gangtok.

Tashi View Point

This place offers an astonishing view of the Khangchendzonga snowy range during clear days, the Phodong and the Labrang monasteries on the opposite hill, and a nice shed with cafeteria to rest, relax and provide amenities to tourists. A park is also above view point that is a good place for picnic.


Jawaharlal Nehru Botanical Garden

This garden is a captivating and calming experience among the abundant green vegetation, rare plants and trees, and some species of Himalayan orchids and flowers.  This garden is a combination of tropical and temperate plants, which also has an enormous greenhouse for many species of orchids.
Vacations are always the best way to unwind which combined with adventure, they can bring about the most excellent, satisfying and fulfilling experience.  Get that gear ready and do that adventure tour to Sikkim.
Jumat, 11 Maret 2011
Tsunami hits

Tsunami hits





Jepun dilanda gempa bumi 8.9 magnitud


2011/03/11

TOKYO: Jepun dilanda gempa bumi berukuran 8.9 magnitud di timur laut negara itu dan menyebabkan tsunami setinggi empat meter yang menghanyutkan kereta dan meruntuhkan bangunan di sepanjang perairan dekat pusat gempa.

Terdapat laporan kecederaan akibat daripada kejadian berkenaan di Tokyo. Di beberapa tempat sepanjang perairan Jepun, rakaman televisyen menunjukkan kerosakan teruk akibat tsunami, dengan puluhan kereta, bot dan bangunan dihanyutkan air.

Sebuah kapal besar dihanyutkan tsunami yang merempuhnya ke arah tembok penahan di bandar Kesennuma, wilayah Miyagi, kata stesen ootage on public broadcaster NHK.

Pegawai sedang menilai jumlah kerosakan, kecederaan dan kematian akibat daripada gempa bumi tetapi tiada maklumat diperoleh setakat ini.

Gempa bumi itu berlaku pada jam 2.46 petang dan diikuti siri gegaran kuat termasuk 7.4 magnitud kira-kira 30 minit selepas itu. - Reuters






Gegaran tsunami yang berlaku di jepun juga turut di rasai di negeri Sabah. Air laut dijangka bergelora dan paras air laut tinggi di sekitar pantai Labuan dan Sabah dari jam 6 petang hingga 12 malam ini...

Senin, 10 Januari 2011
Megan Fox datang ke Malaysia

Megan Fox datang ke Malaysia

2,3 hari lepas kecohkan pasal ada berita mengatakan fesbuk akan ditutup. apa cerita terkini ek. jadi ke nak tutp. aku langsung tak amik tau.

sebabnya sejak minggu lepas lg aku dh tutup acc fb aku. aku memang tak aktif sgt berfesbuk nih. fesbuk aku sempat bernyawa hanya 4 bulan je dri bulan september hingga 4 januari lepas.

kalau betul fb akan ditutup baik korang buat print screen cepat. bolehlah buat kenang-kenangan
bila fb dh xde nanti. bila rindu ngan fb boleh tgk gambarnya huhuuuuu.


aku ada buat prtsc aku punya fb hehe.


pasal tajuk tu..korang abaikan je la..saje je hahaha


idea dri blog AAP
Minggu, 09 Januari 2011
Aishwarya Rai jambu

Aishwarya Rai jambu

Seorang ahli hortikultur, Kaleemullah Khan telah berjaya membangunkan sejenis varieti baru jambu yg dinamakn sempena nama Aishwarya Rai di Mumbai. beliau mengambil masa lapan tahun utk menghasilkannya.

"jambu spesies bru ini berbeza dri segi rasa, bau dan rupa bentuknya berbanding jambu biasa
yg ditanam di negara ini," katanya


sebelum ini beliau turut menamakn varieti baru mangga dgn nama pelakon itu.

menurut Kaleemullah, bgi memastikn jambu itu benar2 organik, puhaknya hanya menggunakn minyak daun pokok semambu sbg racun serangga.

"semua aspek diambil kira bagi memastikn pengeluaran bebas drp kesan baja atau racun," katanya


hmmm..spesies Megan Fox xde ke. aku nk tanam kt belakang umah

Copyright © 2013 Travel and vacation All Right Reserved