Tsunami hits

02.38 Add Comment




Jepun dilanda gempa bumi 8.9 magnitud


2011/03/11

TOKYO: Jepun dilanda gempa bumi berukuran 8.9 magnitud di timur laut negara itu dan menyebabkan tsunami setinggi empat meter yang menghanyutkan kereta dan meruntuhkan bangunan di sepanjang perairan dekat pusat gempa.

Terdapat laporan kecederaan akibat daripada kejadian berkenaan di Tokyo. Di beberapa tempat sepanjang perairan Jepun, rakaman televisyen menunjukkan kerosakan teruk akibat tsunami, dengan puluhan kereta, bot dan bangunan dihanyutkan air.

Sebuah kapal besar dihanyutkan tsunami yang merempuhnya ke arah tembok penahan di bandar Kesennuma, wilayah Miyagi, kata stesen ootage on public broadcaster NHK.

Pegawai sedang menilai jumlah kerosakan, kecederaan dan kematian akibat daripada gempa bumi tetapi tiada maklumat diperoleh setakat ini.

Gempa bumi itu berlaku pada jam 2.46 petang dan diikuti siri gegaran kuat termasuk 7.4 magnitud kira-kira 30 minit selepas itu. - Reuters






Gegaran tsunami yang berlaku di jepun juga turut di rasai di negeri Sabah. Air laut dijangka bergelora dan paras air laut tinggi di sekitar pantai Labuan dan Sabah dari jam 6 petang hingga 12 malam ini...

Megan Fox datang ke Malaysia

17.10 Add Comment
2,3 hari lepas kecohkan pasal ada berita mengatakan fesbuk akan ditutup. apa cerita terkini ek. jadi ke nak tutp. aku langsung tak amik tau.

sebabnya sejak minggu lepas lg aku dh tutup acc fb aku. aku memang tak aktif sgt berfesbuk nih. fesbuk aku sempat bernyawa hanya 4 bulan je dri bulan september hingga 4 januari lepas.

kalau betul fb akan ditutup baik korang buat print screen cepat. bolehlah buat kenang-kenangan
bila fb dh xde nanti. bila rindu ngan fb boleh tgk gambarnya huhuuuuu.


aku ada buat prtsc aku punya fb hehe.


pasal tajuk tu..korang abaikan je la..saje je hahaha


idea dri blog AAP

Aishwarya Rai jambu

17.02 Add Comment
Seorang ahli hortikultur, Kaleemullah Khan telah berjaya membangunkan sejenis varieti baru jambu yg dinamakn sempena nama Aishwarya Rai di Mumbai. beliau mengambil masa lapan tahun utk menghasilkannya.

"jambu spesies bru ini berbeza dri segi rasa, bau dan rupa bentuknya berbanding jambu biasa
yg ditanam di negara ini," katanya


sebelum ini beliau turut menamakn varieti baru mangga dgn nama pelakon itu.

menurut Kaleemullah, bgi memastikn jambu itu benar2 organik, puhaknya hanya menggunakn minyak daun pokok semambu sbg racun serangga.

"semua aspek diambil kira bagi memastikn pengeluaran bebas drp kesan baja atau racun," katanya


hmmm..spesies Megan Fox xde ke. aku nk tanam kt belakang umah